Haziq: Semua orang lupa saya juga mangsa kerana saat intim dirakam dan dibocorkan

0
6055
Haziq Abdullah Abdul Aziz

Haziq Abdullah Abdul Aziz, yang terpalit dalam skandal seks berprofil tinggi, menegaskan bahawa dia juga adalah mangsa dalam kejadian itu.

“Semua orang lupa bahawa saya pun adalah mangsa kerana ada orang yang merakam dan membocorkan apa yang sepatutnya menjadi saat intim,” katanya kepada akhbar The Sun.


Loading…

Ketua Pemuda PKR Santubong juga mendakwa tidak tahu mengenai dalang di sebalik rakaman itu ketika ditanya sama ada dia telah mendedahkan butiran kejadian kepada polis.

Haziq, 27, juga memuji polis kerana melayannya dengan baik semasa dalam tahanan berikutan penangkapannya di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) Jumaat lalu.

“Mereka layan saya dengan baik. Polis yang jaga saya sangat profesional dan mereka kekal berkecuali,” katanya.

Haziq, yang dibebaskan dengan jaminan polis pada hari berikutnya, turut mendedahkan bahawa keluarganya sentiasa memberi sokongan kepadanya.

“Mereka (ibu bapanya dan adik-beradik) tahu saya memerlukan semua sokongan yang boleh mereka berikan sekarang… Ini mungkin mengambil sedikit masa untuk sembuh tetapi saya selalu ada keluarga saya bersama,” katanya.

Minggu lalu, beberapa individu yang tidak diketahui telah membocorkan klip video seks melalui kumpulan Whatsapp.

Haziq, dalam “pengakuan” yang disiarkan di Facebooknya, mendakwa bahawa dia adalah individu dalam klip tersebut yang melakukan aksi atas ranjang itu bersama seorang lagi individu yang menyerupai Menteri Hal Ehwal Ekonomi Mohamed Azmin Ali.

Dia juga mendakwa bahawa Azmin terbabit dalam klip berkenaan dan aksi hubungan sejenis mereka itu dirakamkan di sebuah bilik hotel di Sandakan semasa pilihan raya kecil bulan lalu.

Azmin menyifatkan video itu sebagai komplot jahat untuk memusnahkan kerjaya politiknya.

Pihak polis sedang menyiasat video berkenaan bagi menentukan sama ada klip itu adalah sahih. – Malaysiakini

PERINGATAN: Malaysian Update tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri. Terima kasih.

Loading...
loading...