Header Ads

Alif Satar sebak selepas berjaya tamat kejohanan Ironman Langkawi di tempat 446

Alif Satar berasa puas berjaya menamatkan cubaan pertamanya dalam Kejohanan Ironman Langkawi 70.3, 17 November 2018. ― Foto ihsan Instagram/Alif Satar

LANGKAWI, 17 Nov ― Gembira, terharu dan sebak... itulah perasaan yang diluahkan selebriti Alif Satar setelah berjaya menamatkan cubaan pertamanya dalam Kejohanan Ironman Langkawi 70.3 di sini hari ini.

Penyanyi dan pelakon berusia 28 tahun itu, yang popular dengan lagu "Sesungguhnya Aku", berjaya mencatatkan masa 6 jam 42 minit untuk menamatkan perlumbaan yang keseluruhannya sejauh 112.7km, melibatkan berenang sejauh 1.6km, berbasikal 90km dan berlari sejauh 21.1 km.


Loading...
"Ini benda yang sangat susah. Walaupun hanya separuh triathlon ia tetap sukar dan saya tidak percaya boleh habiskan dengan catatan masa yang agak baik ini,” katanya ketika ditemui selepaa menamatkan perlumbaannya.

Beliau, yang turut dikenali ramai sebagai pengacara, menduduki tempat ke-446 keseluruhan dari 946 peserta yang bertanding dalam acara itu.

"Saya tidak menghadapi kesukaran dalam displin renang kerana itu kekuatan saya tetapi basikal dan larian sangat mencabar apabila otot saya mulai kejang dan minda saya meminta saya berhenti," katanya.

Alif berkata keluarganya telah menjadi pendorong utama buat dirinya untuk menghabiskan perlumbaan dan ia bakal menjadi kenangan dan pencapaian peribadi terbaik buat dirinya.

Menurutnya, pengalaman yang dilaluinya dalam perlumbaan ini sesuatu yang berharga untuk terus memperbaiki dirinya.

“Serik? Tidak. InsyaAllah saya akan mencuba untuk melakukan yang lebih baik lagi tahun hadapan,” katanya menjawab pertanyaan jika beliau merasa serik selepas pengalaman yang dilaluinya. ― Bernama

No comments


Loading...