Header Ads

Loading...

Kejam! Lastik Dan Tarik Kemaluan Anak Hingga Maut


Tiada siapa yang mendapat bayangkan penderitaan seorang bayi Daffa Rafiqi 2 tahun maut mengenaskan di percayai seksa oleh bapanya Syawaluddin (25).
Tidak cukup di pukul,bayi malang itu juga turut di rendam dalam baldi dengan posisi kepala kebawah.

Loading...

Lebih memilukan kedaan tubuh Daffa Rafiqi dipenuhi dengan lebam-lebam biru dipercayai di lastik menggunakan getah tayar warna hitam.
Tidak berhenti menangis Syawaluddin semakin geram dan melastik kemaluan anaknya sebelum meremas dan menarik sekuat tenaga hingga akhirnya meninggal dunia akibat menahan sakit.
Menurut keterangan ibu mangsa devi yanga bekerja sebagai pelayan restoran ,suaminya itu memang kerap memukul anaknya setiap kali menangis,devi menceritakan kejadian itu berlaku ketika dia meninggalkan anak dan suaminya.
Dia dimaklumkan oleh suami bahwa Daffa Rafiqi mengalami demam dan sedang berada di klinik kesihatan.katanya dalam sidang mahkamah semalam.
Pihak doktor yang merasa curiga dengan keadaan mayat mangsa memaklumkan kejadian itu kepada pihak polis dan akhirnya menahan Syawaluddin sebagai pelaku.

Atas keterangan saksi dalam sidang, terdakwa Syawaludin tidak ada membantah dan mengakui seluruh keterangan saksi dalam persidangan
Akibat dari perbuatan Syawaluddin, hakim mahkamah Rahmat Hidayat SH menjatuhi hukuman 13 tahun penjara dengan pasal l 80 ayat (3) dan (4) UU No 35 tahun 2014 tentang Perlindungan Anak.

No comments

Loading...